Valve Hammer Editor ile harita yapımına yeni başlayan arkadaşlarımızın en çok zorluk çektiği kısımlar harita yapmaya başladıkları ilk zamanlardır. Çünkü hem cs harita yapım programının işleyişini öğrenmeleri gerekiyor hemde entitylerin kullanımını. eXeRCuTeR isimli üyemiz harita yapım konusunda takıldığı yerde bizden yardım istedi ve valve hammer editorde yere nasıl silah koyabilirim gibi bir soru yöneltti.
Açıkcası yere silah koymayı en son 1 yıl önce yapmıştım. Fakat birkaç gün önce bende yere silah koyma konusunda takılmıştım ve XenDance‘den yardım istedim. XenDance bana yardımcı oldu fakat benim Valve Hammer Editor‘umdeki bir dosya eski olduğu için bazı entityler bulunmuyormuş. Gerekli dosyayı XenDance’den temin ettikten sonra harita yapım işleminde gerekli olan entityleri kullanabildim. Şimdi gelelim yere nasıl silah konulur kısmını yazılı anlatmaya.
Valve Hammer Editor Yere Silah Koyma: Öncelikle sol bölümdeki Entity Tools seçiliyken sağ bölümdeki Objects bölümünden armoury_entity seçin ve x/y bölümüne bir kere tıklayıp nesne işaretleyin. Daha sonra tıkladığınız bölümdeki kareye sağ tıklayıp Create Object diyin ve nesnemizi oluşturalım. Daha sonra oluşturulan objeyi Selection Tools ile seçelim ve sağ tıklayıp Properties bölümünden Class Info bölümündeki Item bölümüne tıklayınca açılan kutudan istediğimiz silahı seçelim ve Count bölümünden adedini girelim. İşte bu kadar.
Gerekli Entity ler bulunmuyorsa bu linkten fgd dosyasını indirin ve Valve Hammer Editor‘unuze tanıtın. Bu döküman Valve Hammer Editor derslerinin başlangıç bölümüdür. Daha detaylı anlatımlar sonraki günlerde eklenecektir.
Valve Hammer Editor Yerlere Silah Koyma Videolu Anlatım: